Vrijdag 4 en zaterdag 5 augustus

Na onze heerlijke vakantie stond de wekker vanochtend alweer vroeg, namelijk 6 uur.  Half 7 gingen wij weer aan het ontbijt en om half 8 was het tijd voor onze laatste weeksluiting.

Na de weeksluiting werden nog snel de laatste dingen in de koffer gestopt en was er nog even tijd om naar de stad te gaan. De ene helft maakte een stop bij de supermarkt om wat lekkers in te slaan voor de terugreis en de andere helft ging opzoek naar een stoffenwinkeltje wat iemand als tip had gekregen.

Dit was moeilijker dan gedacht. De chauffeur wist ongeveer waar hij moest zijn en reed hiernaar toe, maar we zagen toen nog geen winkeltje. Na het meerdere keren gevraagd te hebben dachten we dat we er niet meer kwamen, want de tijd begon ook een beetje op te raken. Gelukkig had een van ons het van tevoren opgezocht waardoor ze in haar telefoon kon zien waar het was. Na nog een paar keer gevraagd te hebben kwamen we er uiteindelijk! We hadden niet heel veel tijd meer. Voor sommigen van ons maar goed ook, want het was een leuk winkeltje waar ze echt van alles verkochten. Van poefs, schorten, knuffeltjes, portemonneetjes, ovenhandschoenen tot tassen. Superleuk om hier even rond te kijken. En ook nog voor een goed doel, want deze winkel is een liefdadigheidsinstelling met de visie om de liefde van God te laten zien. Dit doen ze door kansarme vrouwen een kans te geven om beter voor zichzelf en voor hun gezin te zorgen. Ze bieden gratis naai- en vaardigheidslessen aan de vrouwen en hopen dat ze hierdoor geld kunnen gaan verdienen om hun eigen te kunnen onderhouden. Voor het eerst deze vakantie werd er dan ook niet onderhandeld over de prijs, omdat de prijzen vast staan. Toch een beetje gek om niet te gaan onderhandelen. Gelukkig komt ons geld hier zeker goed terecht. Daarna was het al snel weer tijd om de rest van de groep op te gaan halen en terug te gaan naar de compound.

Terug op de compound deden we nog even snel een grote schoonmaakronde door het huis. Nadat alles spik en span was, was het wachten op de bus die ons naar het vliegveld bracht. Op het vliegveld zeiden we Clifford gedag en was het dan echt tijd om te gaan. Blantyre heeft maar een klein vliegveld en we waren dan ook zo ingecheckt en door de douane, ook wel relaxt!

Na een fijne eerste vlucht landen we op Addis Abeba, hier moesten we 5 uur wachten. Dit deden we gezellig met de hele groep bij een restaurantje waar we onze maag nog even wat vulden. We deden spelletjes, kletsten en Wilfred en Corlien hielden hun laatste speech. Ze hebben voor iedereen een kaart gekocht met daarop een persoonlijke boodschap. Ontzettend lief, en een tastbare herinnering aan de mooie reis. Ook hier op de blog willen wij hun nogmaals hartelijk bedanken voor het leiden van de reis. Jullie hebben het ontzettend goed en fijn gedaan en wij hadden ons geen betere leiders kunnen wensen!

Toen het 01.00 was, gingen we de lucht in, op naar Brussel. Tijdens deze vlucht werd er vooral geslapen, tussendoor werden we gewekt voor een vliegtuigmaaltijd, wat nog niet eens zo verkeerd smaakte. Rond 7.15 zijn wij geland op Brussel en was onze reis dan echt voorbij. Nadat we afscheid van elkaar hebben genomen was het dan echt tijd om uiteen te gaan...

Dank u/jullie wel voor het lezen van de blog, wij vonden het leuk om het thuisfront zo op de hoogte te houden. Als groep hebben we enorm genoten van deze vakantie. We hebben samen ontzettend veel meegemaakt, van samen het sanitair schoonmaken, tot aan serieuze gesprekken en het harde werken met elkaar. We hebben genoten van deze reis en zullen dit nooit vergeten. Alle herinneren, belevingen en natuurlijk de kinderen hebben voor altijd een plekje in ons hart.